Dinsdag 10 September 2013

*Doa-doa indah*



 

"Ya Allah Cabutlah keresahan duniawi pada hati kami & sadarkan segera diri kami bahwa Akhiratlah kebahagiaan yg hakiki."YA Allah pemilik langit dan bumi serta isinya, Aku memohon kepada-Mu melalui kemuliaan-Mu jangan Engkau tolak doaku.""Ya Allah bersihkan hatiku dr segala bentuk kemunafikan.. riya..keangkuhan.. penuhilah hatiku dgn keikhlasan,kejujuran dan kerendahan hati.""Ya Allah mudahkanlah rezeki kami agar kami dapat dgn mudah membantu sesama.""Ya Allah anugrahkan aku dan keluargaku taufik dan hidayah-MU anugrahkan aku dan keluargaku kesehatan pikiran kesehatan jasmani dan rohani.""Ya Allah karuniakanlah kepada kami rahmat dari sisi-Mu, sesungguhnya Engkau lah Maha Pemberi (karunia).""Ya Allah ampunilah ksalahan, kbodohan& kterlaluanku dlm sgl urusan& ampuni pula sgl dosa yg Engkau lebih mengetahui drpd aku." (HR Muslim)Ya Allah,sesungguhnya Engkau Dzat Yg Maha Pemaaf dan Pemurah maka maafkanlah aku"Ya Allah jika rizki kami ada dilangit maka turunkanlah. Jika ada dibumi maka keluarkanlah. Jika jauh maka dekatkanlah.""Ya Allah Ampunilah aku dari dosa yg aku sembunyikan & yg aku tampakkaan Dan semua semua dosaku yg Engkau lebih mengetahui dari diriku.""Ya Allah jadikanlah amal2ku ikhlas hanya untukMu, benar sesuai tuntunan, bagi kaum muslimin dan seluruh manusia.""Ya Allah aku mohon perlindungan bahanya dosa yang aku perbuat, aku mensyukuri nikmat-Mu kepadaku.""Ya Allah ilhami aku ketepatan dlm melaksanakan kebenaran,ilhami aku ketepatan dalam mengambil keputusan,jauhkan aku dr fitnah dan syubhat.""Ya Alah, luaskanlah rizki kami agar kami sempurnakan ibadah kpdMu dan dapat menolong anak yatim, org2 miskin&org2 yg kesusahan.""Ya Allah Hajat kami kepada-Mu amatlah banyak,Engkau Maha Tahu dan Melihat. Kami takut kepada-Mu selamatkan kami dari siksa-Mu.""Wahai Yang membolak-balikkan hati, tetapkanlah hatiku di atas agamamu." (HR. At-Tirmidzi)"Wahai Tuhan kami, berikanlah rahmat kpd kami dari sisi-Mu dan sempurnakanlah bagi kami petunjuk yg lurus dlm urusan kami."(Al Kahfi:10)Tiada daya & tiada kekuatan kecuali dg pertolongan Allah Yang Maha Tinggi lagi Maha Agung.(HR. Al-Baihaqi)"Wahai Rabbku, aku berlindung kepada-Mu dari siksaan di Neraka dan siksaan di kubur.""Wahai Allah ampuni dosa kami & dosa orang tua kami, dan beri kebaikan kepada kami semua""Wahai Allah, tunjukkan kpd hamba bhw yg benar itu benar& berikanlah kami kemampuan utk melaksanakannya.""Wahai Allah, jadikanlah aktivitas kami hr ini bernilai ibadah di hdpnMu dan jdknlah kami hamba2Mu yang selalu bersyukur."

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking